MUNKAÜGYI ADMINISZTRÁCIÓ

 

A képzés célja:

A képzés során a rendszeresen és módszeresen végzendő feladatokkal foglalkozunk. Csokorba szedjük a feladatokat, megnézzük a kitöltendő nyomtatványokat, iratmintákat, bejelentési kötelezettségeket, adatszolgáltatásokat, és kitérünk arra is, hogy hogyan zajlik egy munkaügyi ellenőrzés, mire célszerű odafigyelni.

 

Témavázlat:

1.

Először is tisztázzuk a fogalmakat. Az első blokk végére megértjük, mi a különbség munkaviszony és az egyéb jogviszonyok között. Tudjuk, hogy mikor jön létre a biztosítási jogviszony. Megismerjük az atipikus munkavégzési formákat, és tudjuk, hogy mikor és mit kell bejelenteni az adóhatóságnak. A szeminárium további részben a Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó – alapvetően munkaviszonnyal kapcsolatos kérdésekkel foglalkozunk.

És még mindig a jogi kérdések, fogalmak:

  • Ki lehet munkáltató?

  • Ki lehet munkavállaló?

  • Jogok és kötelezettségek

  • Hogyan jön létre a munkaviszony, munkaszerződés, tájékoztatási kötelezettség, kötelező tartalmi elemek, munkaköri leírás – érvénytelenség

  • Mikor szűnik meg a munkaviszony?

  • Mikor, ki és hogyan szűntetheti meg a munkaviszonyt, és ennek mik a jogi és anyagi következményei a felek számára

  • Jogellenes megszűntetés következményei

  • Felmondási védelem – speciális esetek

  • Csoportos létszámleépítés – a lényeg az ütemezés!

  • Munkáltatói jogutódlás – mi a teendő?

  • Átirányítás, kiküldetés, kirendelés

  • Külföldi állampolgárt szeretnék foglalkoztatni, hogyan?

A jogi eseteket példákkal is illusztráljuk, megmutatjuk a kötelező iratmintákat.

 

2.

A második blokkban rátérünk a munkaviszonnyal kapcsolatos napi gyakorlati kérdésekre. Megismerkedünk a minimálbér fogalmával – megtudjuk, hogy ez mire fejti ki a hatását. Megbeszéljük, hogy mi a teendő munkába lépés előtt, később a változásokat mikor kinek és hogyan kell bejelenteni. Ezek mellett megismerkedünk a munkavégzés szabályaival:

  • Munkaidő, pihenőidő – miből mennyi?

  • Munkaidő beosztása – műszak

  • Munkaidőkeret – hol előnyös az alkalmazása, mire kell figyelni a feleknek

  • Mi a túlmunka – ennek díjazása

  • Egy kicsit a munkabér elszámolásáról – pótlékok

  • Szabadság, pótszabadság, fizetés nélküli szabadság – miből mennyi és mikor?

Ebben a blokkban is megismerkedünk a kötelező nyilvántartásokkal, iratmintákkal.

 

3.

A harmadik blokkba rátérünk a rázós kérdésekre. Ki, mit és mikor ellenőrizhet? Mit lehet bírságolni? Mennyibe kerül egy munkavállaló, és hol tudunk törvényesen spórolni, hogyan tudunk a munkavállalóknak a lehető legtöbb elkölthető guruló forintot juttatni a lehető legkevesebb adminisztrációval.

  • A munkaügyi ellenőrzésről röviden

  • Bírságok, jogkövetkezmények

  • Mi köze van a tűzoltóságnak a munkáltatóhoz?

  • Miért fontos egy jó munkavédelmi szakember?

  • Bér, bérköltség, a kifizetés szabályai, járulékok

  • Költségtérítésekről röviden – adómentes? Csak körültekintően, dokumentálva

  • 2011-es személyi jövedelemadó szabályok – kinek kedvez?

  • Bérelszámoláshoz tartozó nyilatkozatok

  • Olcsóbb a nyugdíjas alkalmazása?

  • TB ellátások - ki jogosult mikor és mennyire?

  • Kifizetőhely? Ha nem, mi a teendő keresőképtelenség esetén

  • Családtámogatási ellátások – a folyósítások feltételeiről röviden

  • És végre a kedvezmények – STRART kártyák fajtái, rehabilitált vagy egészségkárosodott foglalkoztatása

  • Röviden a cafeteria rendszerről – ami egészen biztosan megéri

  • Itt is megbeszéljük a kötelező vagy ajánlott nyilvántartásokat és az iratmintákat.

 

Kiknek ajánljuk:

Mindazoknak az üzleti vagy HR vezetőknek ajánljuk, akik irányítják, és mindazoknak a munkatársaknak, akik végzik a munkaügyi-személyügyi adminisztratív munkát.

 

Módszerek:

  • előadás-tapasztatcsere (videókivetítő segítségével)

  • példák a gyakorlatból

  • csoportmunka

  • feladatmegoldások

  • szituációs- és készségfejlesztő gyakorlatok

  • visszacsatolás

 

Képzés időtartama:

8-16 óra

 

Oktatási segédanyag:

interaktív munkafüzet

Kérjük, hogy árajánlatkérését az alábbi űrlap segítségével küldje el Nekünk. A megjegyzés mezőbe pedig írja le, hogy hány főt érint a képzés, mekkora a cégük, mivel foglalkozik.

Köszönjük!

 

Teljes név:
Telefon:
E-mail:
Megjegyzés:
 


 

Kitől fogsz foglalkoztatással kapcsolatos tanácsot kapni?

Tudom, hogy az öndicséret gyalázat, ezért szándékosan kihagyom a fényezést, de úgy vélem, hogy egy racionális döntés meghozatalához, tudnod kell, hogy kivel fogsz együtt dolgozni.
Néhány adat:

 

ERZSE TIBOR
a Munkaügyi Fórum munkaügyi szakértője

 

  • Már több mint 200 vállalat döntött úgy, hogy Tibor tudása és tapasztalata elengedhetetlen a munkaügy akadálymentes működéséhez;
  • Közel 50 vállalat érzi úgy, hogy biztosabb a piaci helyzete, ha Tibor folyamatosan együttműködik;
  • Közel 6000 vállalkozó, könyvelő és Hr-es döntött úgy, hogy folyamatosan elolvassa Tibor anyagait, hírleveleit;
  • Több közismert média (hrportal.hu, ugyvezeto.hu ...) gondolja úgy, hogy Tibor publikációjával értékesebb és nézettebb lesz a saját oldala;
  • Több szakmai szövetség tekinti Tibort a munkaügyi tanácsadójának, mint:
    - Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége;
    - Kereskedők Vállalkozók Budapesti Szakszervezete;
    - Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége;
    - Magyar Könyvelők Országos Egyesülete ....

 

KELKÓ TAMÁS
a Munkaügyi Fórum HR-es szakértője

 

  • Több mint 15 éves szakmai tapasztalattal rendelkezik;
  • Több mint 300 ügyfélnek dolgozott eddig;
  • Több mint 5.000 állásinterjú levezetése áll mögötte (értékesítő és vezető kiválasztás területen);
  • Több mint 3.000 teszt kiértékelését végezte el;
  • Tréningezi és konferenciákon oktatja a HR-eseket, több közismert tréningje alapműnek számít a Hr szakmában...

 

FATA LÁSZLÓ
a Munkaügyi Fórum Cafeteria szakértője

 

  • cégvezetőknek, más cégek tanácsadóinak tanítja szemináriumain a cafeteria szabályzatírást;
  • a "Cafeteria barkácskészlet" című könyv írója;
  • a Cafeteria TREND szakmai magazin írója, szerkesztője;
  • a Cafeteria net országos hálózatának 9 tanácsadóját készítette fel a cafeteria tanácsadói feladatokra (munkájukat folyamatosan támogatja);
  • egyetemeken, főiskolákon, HR rendezvényeken ad elő meghívott vendégelőadóként (PTE, BME);
  • eddig 71.259 dolgozó cafeteria rendszerének kialakításába, fejlesztésébe szólt bele...

 

KLING PÉTER
a Munkaügyi Fórum munkabiztonsági és tűzvédelmi szakértője

 

  • 2006-ban megválasztották a Munkabiztonsági és Foglalkozás-egészségügyi Szövetség (Mufosz) elnökségi tagjának;
  • nála szerezhető be a legtöbb faipari gépkönyv, és a veszélyes gépek zárhatóságának megoldására is felkutatott egy olcsó és egyszerű eszközt...

 

HAJDU ZOLTÁN
a Munkaügyi Fórum értékesítési szakértője

 

  • 15 éves eredményes nemzetközi média értékesítési tapasztalat;
  • 5-12 fős multinacionális csapat vezetési gyakorlat;
  • 2 éves tranzakcióanalízis képzés;
  • 2 éves HRcég vezetési tapasztalat;
  • MTV és Comedy Central csatornák magyar nyelvű elindítása. VIVA TV, Music TV, VH1, Spektrum és Comedy Central csatornák sikeres disztribúciós értékesítése és 15-30 %-os éves növekedésű kereskedelmi bevételek elérése;
  • The Economist-ban a Hungarian Economic Review három évig tartó sikeres ország image építő PR kampány minisztériumokkal és nagyvállalatokkal történő megvalósítása;
  • A Yahoo! Kelet Európai értékesítési stratégiájának kidolgozása, értékesítési szervezetének felépítése és irányítása...
Ugrás a lap tetejére
SZÁLLÍTÁSI - ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK | ADATVÉDELMI NYILATKOZAT | IMPRESSZUM | GARANCIA |
 
Copyright © All right reserved 2010
munkaugyiforum.hu | infoplaza.munkaugyiforum.hu Infopláza Infopláza